torsdag 10 mars 2011

Tankar

Har så mycket tankar som snurrar runt i mitt huvud. Det är ett under att det inte sprängs! Tankar om framtiden, om vad som kommer hända, vad saker ska betyda. Jag är inget annat än förvirrad just nu.
Bland annat handlar det om den omtalade honom, han jag vill ska höra av sig. Nu hör han av sig och jag vet inte vad jag ska göra. Vill han att jag ska höra av mig eller vad? Återstår väl att se. Tänker inte börja höra av mig fören han säger att han vill. Men hur ska jag bete mig, vad vill han att jag ska göra? Vill ju trots allt inte förstöra för honom och hans tjej. De verkar lyckliga och det är väl det jag vill. Att han ska få må bra och vara lycklig.

När det gäller framtiden. Jag har aldrig velat något såhär mycket som jag vill ha min utbildning och jag har aldrig trott så lite på mig själv som jag gör just nu. Bra kombination Emma, verkligen bra, du har verkligen lyckats.
Framtids tankarna har inte precis blivit bättre av att vissa andra, Mattias, inte verkar tro att jag klarar det. Eller jag vet inte vad han tror. Han kanske tror på mig, vad vet jag?. Det känns i alla fall som att han inte tror på mig. Jippi jag är verkligen betrodd, känner mig verkligen stärkt.
Borde kanske sluta tänka, börja plugga, ta mig i kragen och ställa mig upp. Utan stödhjul eller stöttepelare. Kanske inte. Det känns som om jag kommer falla ihop. Mina ben är inte starka nog, än, hoppas att de stärks snart. Vill klara mig själv, utan hjulen eller pelarna. Kommer jag någonsin att lyckas med mitt mål? Att jobba inom det sociala arbetet.

Kanske ska se om jag kan sova. Känner mig trött men om John blund kommer och hälsar på är en annan sak.

// Emma

Om vi inte kan definiera normal hur kan vi då veta vad som är sjukt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar