onsdag 9 mars 2011

Konstigt!

Vilka flach-backs man kan få!
Bilder av en liten flicka som skriker förtvivlat på sin mamma att hon ska komma. En flicka som skriker mitt i natten, mitt i veckan, då det är full rulle med musik, bråk, skratt, ja alltså fylla där hemma.
Flickan skriker förtvivlat för hon vill att sin mamma ska komma så att flickan kan berätta att musiken är för hög. Hon vill att musiken ska sänkas så att hon kan sova, för det är trots allt skola dagen efter.

Idag känner jag igen detta igen. Förutom flickan är äldre, musiken är inte igång och det är inte bråk dock väldigt högljuda diskussioner. Det är fortfarande mitt i veckan men inte skola men det kunde lika bra ha varit det, ska upp tidigt, ska med en kompis och kastrera katten.

Det är illa att jag inte längre bryr mig på samma sätt som förr. Desperat att få sova, att få det tyst. På ett sätt har det blivit en del av mig att mamma festar när hon känner för det, att dörren är öppen för allmänheten och att det alltid blir bråk om Joop råkar ringa. Det gör inte saken att personen som Joop hatar mest är här. Min egna far.
Joop har aldrig tyckt om min pappa för att min pappa har aldrig brytt sig om mig. Pappa är min pappa och det är inget jag kan göra åt, jag kallar honom pappa och kramar honom som min pappa och jag skiter totalt i vad Joop tycker.

Det finns en sak som skrämmer mig! Det är att jag vet om när det är dax för fylla (mer fylla än vanligt). Då det festas och mamma blir lite extra full är när:
1. Joop har nyss åkt oftast söndag kväll eller måndag.
2. Joop är på färjan och kan inte ringa (oftast då mamma passar på att festa ute)
3. Efter hon har varit "duktig" alltså varit på spanskan, rehab eller något liknande.
4. Mamma städar/har städat.
5. När det är varmt eller kallt ute (is kaffe eller kaffe gök)
6. Hon har extra ont.
7. Hon har tråkigt.
8. När hon har varit tvungen att hålla sig nykter en dag för att köra dagen efter. När hon kommer hem från att kört bil måste man ju dricka.
9. Varit och storhandlat.
10. Är sjuk.

Haha alltså min mamma dricker av alla anledningar!

// Emma

Våga visa känslor, tårar är läkande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar