torsdag 17 mars 2011

Livets mening

Vad är livets mening? Är det lycka så har jag nog uppfattat det fel. Just nu är det bara lidande och plågor, tankar och känslor. Jag är inte van att känna efter men nu har jag inte längre något val. Allting bara bubblar över och jag lever i ett stort känsloträsk. Känslorna översvämmar snart och det känns som jag ska drunkna.
Känslan av att man tror man ska dö, kvävas samtidigt som man får en hjärtinfarkt. Känslan av panik som kryper som småkryp upp längs kroppen. 

Orken är borta och motivationen finns inte. Varken för att bli bra eller för att klara skolan. Vad vill jag egentligen?
Jag vill egentligen få må bra och njuta av livet mer än de få stunderna jag har som oftast är med Marlene.


// Emma

Förnekande är bara ett sett att förlänga lidandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar