fredag 11 mars 2011

Behov

Det har blivit många inlägg den senaste tiden men jag känner ett så stort behov av att få skriva. Har många tankar och känslor som jag inte riktigt kan hantera.
Känslorna kommer ofta flygande från ingen stans och jag är inte alls beredd. Jag vet inte riktigt var alla tankarna eller känslorna kommer ifrån. Lite vet jag varför jag har de men alla? Varför så mycket nu när jag har så mycket med skolan?

Vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte sitta här själv med tankarna snurrandes runt i huvudet. Vill höra den lugnande rösten i telefonen som får mig på andra tankar.
Hur mycket klarar en människa? Hur tar man sig igenom en dag? Hur är det tänkt att livet ska vara? Är det meningen att en person tar all skit så att tre andra kan må bra? Är det det livet går ut på? Att en mår dåligt medans andra slipper det.
Dessutom när kan man påstå att man mår dåligt? En person som har en dålig hårdag och mår dåligt för det i en vecka, räknas det som ett riktigt problem eller?
Jag vet inte svaret själv på frågan men jag vet att jag har problem! Stora problem och små problem.

Det känns som mina inlägg är sammanhängande längre.... Kanske är det ingen som förstår dem. Fast bloggen är till för mig trots allt.

// Emma

Problem är olika bara för att individerna är just individer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar