onsdag 16 mars 2011

Sol

Solen har lyst hela dagen och det har märkts väldigt tydligt på mitt humör och hur jag har mått idag. Dagen har varit lättare än de senaste dagarna som har gått. Skönt. Dock förstördes dagen av att psykiatrin ringde och sen dess har jag varit som jag har varit de senaste dagarna, alltså helt väck.

Det var inget trevligt första intryck. En otrevlig person som var sekreterare, hon sa att jag hade fått en tid på måndag men papperna skulle antagligen inte hinna hem. Jag berättade snällt att jag inte kan på måndag för att jag är i skolan. Surt frågade hon då om det var fler dagar som jag inte kunde och jag svarade att jag inte kunde måndagar, tisdagar och fredagar. Sur blev hon och sa sedan att "då är du tvungen att byta handläggare!" Jag tänkte då att jag vill inte ens gå dit om de ska vara så otrevliga. Dessutom gick det lite väl fort för min smak. Jag ville inte att det skulle gå så fort dessutom så har Mattias lovat mig att följa med första gången.

Jag vet inte om jag kanske ändrar mig, ska jag gå dit eller inte? Vad kommer hända? Vad kan de göra? Hjälp?!?
Jag vill ha tillbaka kontrollen som jag har hos Mattias för jag vet vad han får och inte får göra mot min vilja.

Usch nu började ångesten riva på insidan, jag som måste plugga!

// Emma

Det är ditt val, tänk på dig själv. Men släpp in människor som vill hjälpa dig stå inte med allt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar