lördag 19 mars 2011

Orolig

Mamma har varit borta några timmar, rättare sagt 14 timmar, och jag känner hur oron växer. Jag låter som värsta mammagrisen!
Jag vet hur jag själv blir när jag är själv hemma. Tankarna som snurrar och jag blir sämre, så har det varit de senaste gångerna. Mamma är iväg med sin suparkompis och jag inbillar mig att hon ligger däckad på gatan någon stans. Tankar, tankar och tankar de tar aldrig slut!
Jag måste sluta tänka annars kommer inte detta gå!

Från en sak till en annan jag har inga pengar! Hittade en påminnelse till internet.... Inte bra! Sen hade jag bilförsäkring och jag ska börja gå på psyk för 200kr gången! Var fan ska jag hitta pengarna? Kommer få "offra" psyk för att spara pengar. Går dit ett par gånger och kollar vad hon har att säga. Förhoppningsvis inget jag inte redan vet. Jag får offra hur jag mår för att spara pengar, låter ju bra...

Längtar till måndag! Joop åker då, han är närgången och jag har inte orkat bry mig, vet inte varför kanske för att straffa mig själv, kanske för att jag inte längre bryr mig eller kanske att det inte kan bli värre än vad det redan har varit?
Ingen aning om varför men jaja måste säga stopp nästa gång! Han är verkligen sjuk, undrar om krig är en undanflykt?

Orkar inte mer idag! Dålig dag... Lång dag

// Emma

Om han bara är en fantasi varför drabbas jag så hårt av honom. Han finns ju inte!

2 kommentarer:

  1. Hur gick det? Tänker på dig främling/ Soderlund

    SvaraRadera
  2. Det gick hyfsat. Pratade även med mamma idag och hon lät nyktre, inte för att det lugnade mig men i alla fall.

    SvaraRadera