söndag 16 januari 2011

Styrka

Är hemma från jobbet vilket var lugnt idag. Är nu ledig tills på onsdag då jag ska jobba 3 timmar. Tenta på torsdag vilket jag inte längtar till!!

Styrka är något som egentligen är konstigt. Ordet styrka har olika betydelser för mig. Det kan vara att man är stark fysiskt sett, att man kan lyfta tunga saker. Det kan också vara att man klarar mycket skit psykiskt sett och det kan vara att man klarar press och ger man sig fan på en sak så göra man det också.
Jag har en underbar vän som är Stark på ett psykiskt sett. Det känns ibland som hon klarar allt, kan ta hur mycket skit som helst men står fortfarande upp på båda benen. Dock vet jag att hon inte hade klarat sig utan sina djur eller vänner, ingen klarar allt men tillsammans klarar man det. Den tjejen betyder allt för mig och har många gånger fått höra mina patetiska problem när jag inte har mått bra. ÄLSKAR DIG GUMMAN!!

Sen vet jag även en person som är/verkar stark på sättet att hon gör sakerna hon har gett sig fan på att göra och klara. Jag skriver är/verkar för att jag känner henne inte personligen utan det är en person som jag följer via hennes blogg som är: enSTORblog. Att följa hennes kamp mot övervikten får en själv till att tänka efter. Det är inte bara en själv som kämpar, man är aldrig ensam om saker. Hon har skrivit underbara saker till mig efter jag har skrivit till henne. Jag vet inte om hon följer min blogg eller om hon ens läser detta men jag vet att jag kommer att fortsätta läsa hennes blogg för att följa hennes kamp och för att bli motiverad till att kämpa själv.
Tack för de underbara kommentarerna Sofia!!
Och älskar dig Marlene!

// Emma

Om man bara vågar så kommer det att gå!

1 kommentar:

  1. Awwe Gumman<3
    Jag vet inte hur jag skulle ha klarat allt jag varit med om utan dig.
    Innan jag träffade dig förstod jag inte varför jag mådde dåligt, det var mitt dagliga liv, varför skulle jag må dåligt av det?

    Jag började omvårdnad, träffade mig och lärde mig varför jag mådde dåligt och kämpade för att se sanningen i vitögat.
    Du drog mig igenom allt!
    När jag inte ville stå var det du som drog upp mig på mina egna ben.
    sen lät du mig stötta mig mot dig när det va som svårast.
    Idag tack vare dig kan jag stå på mina egna ben, men emellanåt stöttar jag mig mot dig fortfarande.

    Gumman dina problem är långt från patetiska<3
    JAG ÄLSKAR DIG ENORMT GUMMAN<3

    SvaraRadera