tisdag 18 januari 2011

Förstår inte!

Jag förstår mig inte på mig själv! Jag har lättast för att plugga när det är kväll/natt, i sista minuten, när jag har 20 bollar i luften, när jag inte mår bra och när tv:n är på. Jag förstår inte detta.... Det är mycket lättare nu än det har varit de senaste veckorna och jag har nästan alltid tyckt att det har varit lättast när jag har haft dessa förutsättningar, eller man kanske ska säga motsättningar?

Jag har alltid kunnat plugga när jag inte har mått bra för då hade jag sluppit tänka på allt annat än just pluggandet. Nu mår jag även bra av andras psykiska ohälsa, låter inte snällt och det låter inte bra för mitt framtida yrke men det är sant. Jag mår bättre när andra mår dåligt. Jag har lättare att hjälpa/prata med andra när jag själv mår dåligt för då åsidosätter jag mina egna problem och hjälper min vän. Jag älskar att hjälpa andra och jag tror det är min mening med livet, att just hjälpa andra som har problem.

Från en sak till en annan. Jag har börjat tänka på om jag vill föreläsa om mitt egna liv, kanske åka rundor på skolor och berätta, berätta vad jag har varit utsatt för, hur jag har klarat det m.m. Hm... kanske inte än på några år kanske ska komma ur sakerna först men jag funderar på det. Skriver ju även en bok om mitt liv, dock har jag inte kommit så långt på den. Men det kanske kommer igång när jag är nere i en av mina, många, svackor.

Har märkt att jag har några som läser min blogg? är det kanske något ni vill veta om mig?

// Emma

Can non can can non! Kan non kan jag!

1 kommentar:

  1. Jag har varit med om väldigt mycket tråkigheter och jag håller också på att skriva en bok och det känns väldigt bra! Det känns som jag får frid då så att säga, nu skriver jag ju denna bok i syfte även för att få av mig all ilska på mina föräldra och även hämnas kanske lite på dom, alla tycker dom är så perfekta. Elakt enligt andra men skönt enligt mig. Kanske aldrig kommer att ge ut den heller, men här sitter jag och skriver på, jag vill jätte gärna veta mera om dig! Det var det jag skulle skriva jag förstår även vad du menar med att du mår bra när andra mår sämre. Massa kramar, du är stark!!!

    SvaraRadera