söndag 10 februari 2013

ÄCKLAD!

Fy vad jag känner mig äcklig och äcklad! Många tankar väcktes!

De som känner mig vet hur hög tröskel jag har på jobbet men idag gick min gräns! Idag blev jag, inte rädd, men äcklad och fick ett väldigt obehag när min gubbe som jag tvättar ner till och byter blöja får stånd (vilket inte är ovanligt). När jag har tvättat honom färdigt och ska gå så ställer han sig upp och ska krama mig när han har sin kind vid min säger han att han ska tänka på mig när han ska "koppla av" i kväll och han berättar att "snoppisen" (som han döpt den till) nyss sprutade. Det enda jag fick fram var att det lät fel när han berättade detta för mig när jag gav honom en kram. Han svarar inte på detta utan ger mig en puss på kinden.

När jag går där ifrån inser jag nyss vad som hände och blev väldigt påverkad av detta. Mina arbetskamrater reagerade på att det var något direkt de såg mig och jag berättade vad det var. Saken är även att jag innan på kvällen reagerat över att denna gubbe "gnuggade" in sitt huvud vid mina bröst när jag gav honom en kram men då tänkte jag inte så mycket på det utan att det nog inte var meningen. Han brukar inte göra sånt mot mig. Han brukar visa respekt mot mig. Jag är den som har mest respekt hos honom och jag är den han lyssnar mest på.

Denna människa är inte sjuk på det sättet att han inte vet vad som är rätt och fel utan han är väldigt medveten om vad han gör och säger. Han vet var han ska trycka för att han ska få som han vill. Men detta var något nytt som jag inte lyckats läsa av på honom innan. Många tankar väcktes i kväll och det är tankar jag inte tänkt på länge, minnen jag nästan förträngt! Usch! Äcklad, Äcklig!

// Emma

Jag är tom på ord men full av tankar och känslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar