tisdag 12 juni 2012

Sommar

Jaha, sommaren är här, även om det kanske inte märks på vädret så är det sommar. Jag har "sommarlov" men kommer jobba ihjäl mig i sommar och vet minst en som inte tycker om det. Antar att jobba är en gammal vana för att slippa tänka. Kommer jobba dubbelt vissa dagar, alltså kväll + natt, bara för att jag är på två ställen. Kommer vara slutkörd! är ledig fyra dagar från den 18 juni tills den 26 juli. Inte alls mycket men det får gå. Får tänka på pengarna. Dock är pengarna också ett stressmoment för det kommer kanske bli strul med CSN, vilket jag verkligen inte vill.

Har kommit in i en ny jobbig period och vet inte riktigt hur jag ska göra. Ska antagligen ha ett samtal med både Mattias och Kerstin på fredag men vet inte, har inte hört om något men om det inte blir ska jag i alla fall till Mattias. Nästa vecka går Kerstin på semester. Tycker inte om när de har semester. Det blir så fel!
Jag har bara en begäran och det är att få må bra, men det verkar vara för mycket begärt. Det börjar bli riktigt jobbigt att träffa min mamma nu. Har träffat henne nykter en gång på ett halvår. Någon gång har hon varit nykter när jag kommit men börjat dricka då, oftast tidigt som in i! Jag orkar inte träffa henne men ändå kan jag sakna henne. Jag orkar inte lägre bli besviken över en sak jag redan vet, jag vet att min mamma är full när jag träffar henne. Jag känner mig misslyckad över att jag inte vill träffa henne mer, jag känner mig misslyckad över att jag inte orkar mer.

// Emma

Jag är misslyckad, speciellt som dotter!

1 kommentar:

  1. Eller så kan du välja att känna dig Lyckad över att du är stark och vuxen nog att säga NEJ till att träffa din mamma. Att du prioriterar ditt eget mående framför hennes undermåliga mammabeteende. Jag tycker du ska sätta ner foten och skita i henne ett tag fram över. Hon skiter uppenbarligen i dig så varför ska du då gå och må dåligt. Man ska rensa bort det skit som tynger först då kan man resa sig igen.

    SvaraRadera