lördag 31 mars 2012

Jobbet suger just nu!

Roligt att komma till jobbet och byta med en på den andra avdelningen. En på avdelningen jag skulle ha varit säger då, "Du är rädd för oss och rädd för att jobba, det är därför du inte vill vara här!" Jag tycker inte om den turen jag hade och bytte med den på andra avdelningen (var inte planerat) och kunde mycket väl jobbat den turen jag skulle. Och hon ska inte komma och säga att jag är rädd för att jobba när jag byter från en tur där jag ska i stort sätt vara med de boende och spela spel till en tur där jag är inom vården. Var fan är det jag jobbar mest?! Blir så förbannad! Har aldrig gillat henne men detta var fan droppen, är så trött att höra hennes klagande på mig när jag sköter mitt jobb alldeles utmärkt och bättre än henne! Är så förbannad just nu och tanken på att jag ska jobba med henne i morgon gör att jag går i taket! Jävla KÄRRING! Bara för att du tror att du kan allt betyder det inte att du faktiskt gör det!

Idag förresten så har underbara Marlene hjälpt mig att städa och tvättat, underbara henne! Ibland undrar jag vad jag hade gjort utan henne, min underbara vän. Hade inte suttit här utan henne! Det är jag övertygad om.

// Emma

Börjar allvarligt tänka på att skaffa nytt jobb, är så trött på det. Det är inte roligt längre att gå dit!

Påminnelse till mig själv, prata med jobbet om den 14 April

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar