söndag 5 juni 2011

Var ett tag sen!

Det var ett bra tag sen jag släppte på alla hämningar och hade roligt! Riktigt roligt. Att få vara sig själv, den spralliga, knäppa och den som inte bryr sig ett skit om vad andra tycker om en.
Varit iväg fyra dagar på läger som började som skit, första dagarna var jag fast besluten på att åka hem men det vände, som tur var. Stannade och upplevde hur det var att må bra! Skita i allt och alla och bara vara jag!

Helt underbart och Scouterna är återigen en del av mitt liv, en positiv del! Var ett tag sedan. Var inte många från kåren i år 20 stycken sammanlagt och det lät lite mesigt när vi tog kårropet på avslutningen när vi bara var sju stycken. Och mot all förväntan drog vi hem två priser, ett med kåren vi bodde med och ett själva. Så vi lät ännu mesigare när fyra av oss gick upp för att ta pris och vi tre satt kvar och tog ropet! Men, jag trivdes som fisken i vattnet och kan inte bärga mig till Camp Bjäre! En vecka utan skit och bara leva! Älskar det!

// Emma

Kårrop
Vi är scouter tända gnistan,
våran band får aldrig brista,
vi ska kämpa till ärans topp,
ingen eld får brinna opp,
Perstorp Perstorp Perstorp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar