måndag 23 juli 2012

Jobbet

Snart är sommaren slut och jag har jobbat mer än någonsin men samtidigt så känns det inte som det... Vet inte om jag skrivit det men klarade den sista tentan i skolan, den jag drog ut på så in i nordens länge så klarade den på första försöket! Alltså tredje tentan jag klarar på första försöket.
Jag sitter och funderar på hur jag kan ha jobbat 150h förra månaden när jag både pluggade till tenta och var i skolan! Jag trodde jag hade jobbat runt 60h men tji fick jag, var visst lite mer än jag trodde. Får dock inte ihop det, men skit samma! Klagar inte på lönen, sitter aldrig fel! Ska försöka spara undan rätt mycket efter denna sommaren men ska ju leva lite "lyxigare".
Denna veckan som kommer nu är den jobbigaste på hela sommaren, jobbar natt i morgon (idag) börjar 21.15 sen går jag av 07.05 börjar jobba igen 14.30 slutar 21.30. Sen börjar jag 16.00 till 21.00 sen 21.15 till 07.05 och lika dant på torsdag. Fredag är jag dock ledig, eller i alla fall efter jag gått av på morgonen. Då ska jag hem och sova sen till Kerstin och sen till "Söderåsens Marknad" (förre detta Röstånga marknad).

Pratade med pappa härom dagen, i telefon, han sa att han skulle fixa min kamrem på bilen så ska se till att han gör det! För det är 3000kr jag inte vill lägga ut. Sen måste jag köpa en dammsugare, min stinker! Dock endast för jag använder den för ofta och inte tömmer den som jag ska. Jag vill ha en dammsugare man slipper tömma efter varje gång man har använt den.

// Emma

Nu ska jag bara vara vaken ett par timmar till sen blir det sängen!

3 kommentarer:

  1. Du vet väl om att du är helt värdelös din fula feta äckliga subba :=)

    SvaraRadera
  2. Åh grattis Emma, bra gjort med tentan! Det är så skönt att klara av dem, och få lägga dem lite bakom sig när man pluggar. Inte så att man glömmer det så klart, men så att man kan gå vidare till nästa kurs utan att tänka på något i den förra!

    Sen vidhåller jag, och jag har sagt det tidigare, att jag anser att det är otroligt oförskämt och lågt att någon anonymt lämnar illasinnade och onda kommentarer, som dessutom helt saknar grund! Det är faktiskt inte okay alls att gömma sig bakom anonymiteten på nätet och skriva sådana saker! Anser jag i alla fall. Emma, kommentaren som står här intill min är falsk. Den stämmer inte, du är viktig och värdefull.

    Ha allt gott, ta hand om dig!
    -Mynta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack underbara mynta det värmer verkligen! kram <3

      Radera