torsdag 3 november 2011

Tentan över!

Idag var det tenta i juridik. Jag hade pluggat alldeles för lite men varit noga med att märka ut i lagboken vilket antagligen räddade mig. Tentan kändes som den gick bra och förhoppningsvis, det känns så i alla fall, klarar jag den.

Kvällen efter en tenta brukar vara underbar, behöver inte lyfta ett finger och man kan släppa skolan för ett tag, i alla fall över helgen, men i kväll är det annorlunda. Det känns som jag sitter och väntar på domedagen som ska komma i morgon när Kerstin kommer hit. Vet inte om Mattias har fått fatt på henne än men jag tror det, han trodde det, vi får väl se i morgon. Jag lär ju få reda på det.
Jag är nervös och hungrig, samtidigt som jag inte är hungrig utan illamående. Vet inte hur kvällen kommer sluta, antagligen med ångest i sängen men det är jag van vid så kanske inte är så farligt.

Skulle ha städat och bakat i kväll men det har inte blivit, dammtorkade storarummet men inte mer och bakat har jag inte gjort så får inte sova ut i morgon heller för då ska detta göras. Illa tvungen, minst med städningen.

Sen i morgon tänker jag dricka, första gången på evigheter, första gången detta året, eller har ju drukigt men inte blivit full vilket jag tänker bli i morgon. Tänker fly för en kväll vara glad och må bra, sen på lördag mår jag väl som jag förtjänar men då tänker jag bara vara hemma och ta det lugnt och kolla film.

Sen på söndag fyller underbara Anya två år. Gud vad tiden går fort! Ska ha halloween tema, utan att det är läskigt. Jag ska använda min balklänning och bli en "skönhetsdrottning" eller liknande. Synd bara att man inte har hittat något tjockt sidenband som jag skulle använda. Men har balklänning, skor, väska och tiara så kan nog klara mig på det, hoppas jag.

Nej nu började Criminal Minds igen så back to the tv innan sängen.

// Emma

Ibland blir det inte som man har tänkt. Tack för vissa underbara människor som finns i min närhet, både på avstånd och i närheten!

2 kommentarer:

  1. Hatar Horor som dig.

    SvaraRadera
  2. Emma; Åh, känns det inte alltid som om man pluggat för lite inför tentor? :) Men fint att det kändes att du kunde göra att bra resultat!
    Hoppas att allt går bra, med möten och fester, och att det blir en bra film-lördag! Och söndagsplanerna låter mys! Åh, och jag kollade också på Criminal Minds, gillar serien! :)

    Sen, att någon skriver falska och väldigt oförskämda kommentarer gillar inte jag! Jag tycker att det är himla fult! Men det är bara min åsikt.

    Emma, ta hand om dig!
    -Mynta

    SvaraRadera